Hetalia: Axis Powers - Taiwan

Friday, November 23, 2012

KENAL ERTI SAHABAT?


Sahabat...?
Siapakah mereka?
Bagaimana kemunculan mereka?
Apa itu sahabat...

Ya.. SAHABAT adalah teman paling rapat dan yang paling kita anggap mereka adalah antara kenalan yang terbaik yang kita pernah kenal dalam hidup kita..

Aku mempunyai 4 orang sahabat yang sangat aku sayang.. Aku kenal mereka iaitu Alin, Diyanah dan Aida ketika aku menuntun di UiTM Kuala Pilah, Negeri Sembilan. Perkenalan kami bukan seperti teman lain yang aku kenal sejak dari semester 1, tetapi aku mula rapat dengan mereka ketika menuntun di semester 4. Ini kerana aku mula tinggal menyewa serumah dengan mereka sehingga akhir semester 5.

Seorang lagi sahabat aku ialah eila, iaitu kawan yang aku kenal sejak di bangku sekolah menengah ketika aku bersekolah di Sekolah Menengah Teknik Kangar. Aku tidak mempunyai kenalan rapat lain, jadi aku pun tak tahu macam mana aku rapat ngan eila..Setiap kali raya,aku sanggup sanggup naik motor g umah dia yang terletak berkilometer dari umah aku...pakwe dia pown rapat ngan aku,..selalu ngadu dekat aku pasal eila...aku sekadar mendengar dan kalau boleh tolong aku tolong...begitu juga eila yang sanggup datang umah aku...

Kenangan ini tak mungkin dapat aku lupakan sebab, setiap detik,saat,minit jam apatah lagi melangkah hari-hari aku sentiasa teringatkan mereka...paling aku rapat adalah teman-teman aku di universiti...mungkin kerana dengan mereka aku lebih banyak menghabiskan masa hinggakan tidur,makan dan mandi juga sentiasa bersama-sama... Demi Allah...aku berjanji akan sedaya upaya menjaga hubungan ini dengan sebaik mungkin..







No comments: